۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۰۸

مجوز تردد به جزیره گردشگری هندورابی صادر نشده است

مجوز تردد به جزیره گردشگری هندورابی صادر نشده است

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی کیش گفت: شرکت خصوصی برگزار کننده تورهای گردشگری به مقصد جزیره هندورابی مجوزی برای تردد از کیش به این جزیره ندارد.

مسعود مقصودی به خبرنگار مهر گفت: جزیره هندورابی جزو منطقه آزاد کیش است و ما در آنجا نه نماینده ای داریم و نه فعالیتی. شرکت خصوصی که در این جزیره فعالیت می کند هنوز مجوزی از سوی اداره بنادر نگرفته است. البته گردشگری جزایر ربطی به سازمان ما ندارد. ولی مجوزی که برای بهره برداری از موج شکن و اسکله و مجوز تردد باید بگیرد با سازمان بنادر است.

وی درباره اینکه این شرکت خصوصی اعلام کرده تورهای گردشگری به مقصد جزیره  می برد گفت: تا به حال هیچ ترددی در این جزیره انجام نشده است.

مقصودی گفت: اکنون در این جزیره اسکله موقت احداث کرده اند. اما تنها احداث اسکله موقت شرط انجام کار نیست. هر کاری باید با قوانین انجام شود. البته این شرکت تعهد داده که در اسرع وقت بعد از تعطیلات نوروز پیگیر این کار می شود.

مقصودی درباره اینکه چطور می شود که این شرکت مجوز نداشته باشد ولی برای اجرای تورهای گردشگری و به تبع آن تردد انجام شود گفت: ما مجوز فعالیت نداده ایم. این منطقه در دسترس ما نیست ظاهرا این کار را با هماهنگی سازمان منطقه آزاد انجام داده اند. ما با آن شرکت کاری نداریم . طرف ما سازمان منطقه آزاد کیش هست. هر تصمیمی که در جزیره هندورابی گرفته می شود از سوی این سازمان پشتیبانی می شود. با این حال ما نحوه کار را برای آنها توضیح داده ایم.

وی افزود: صدور مجوزها در تهران انجام می شود کارشناسان مربوطه  تحقیق می کنند که آیا اسکله و موج شکن ها با شرایط موجود جزیره همخوان است یا خیر. پس از آن طرح شرکت را مورد بررسی قرار می دهند و اگر طبق قوانین عمل کرده باشد، مجوز لازم را ارائه می کنند. ممکن است که مجوز موقت را به آنها بدهند.

از اواخر سال گذشته تا کنون یک شرکت ساخت برجهای مسکونی برای برگزاری تورهای گردشگری از جزیره کیش به مقصد جزیره هندورابی تبلیغات گسترده ای انجام داده است.

کد خبر 2274694

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha